شبنم عشق

از شبنم عشق خاک آدم گل شد...

از شبنم عشق خاک آدم گل شد...

نازتکه

دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴ ق.ظ

ای عشق تو اینمانُم،از عشق تو بی جانُم

ای مرهمِ دردونُم،جانانه تو نازتکه(1)    

***   

تُمگفت که دلنوازی،شه زیور و شهنازی

با ما تو مَکُن بازی،جانانَه تو ناز اِتکه    

***   

نازتکه و نازاِتکه،تو به مه گداز اِتکه

نازاتکه و ناز اِتکه،جانانه تو نازتکه(3)   

***   

نازتکه و نازاِتکه،تو به مه گداز اِتکه

نازاتکه و ناز اِتکه،تا جان گداز اِتکه  

***   

تُمگو که دلُم خونن،دیوونه و مجنونن

تُمگو که دلُم خونن،دیوونه و مجنونن

هر لحظه پریشونن،هر لحظه پریشونن..

جانانه تو ناز اتکه،ای جان گداز اتکه(5)    

***   

نازتکه و نازاِتکه،تو به مه گداز اِتکه

نازاتکه و ناز اِتکه،تا جان گداز اِتکه   

***   

ای سرور ِ سلطانُم،بین ناله ی پنهانُم

ای دیده ی گریانُم،ای دیده ی گریانُم

از بس که تو نازتکه،تا جان گداز اِتکه

از بس که تو نازتکه،ای جان گداز اِتکه(7)


1-ایمانُم=ایمانَم/ایمان من. بی جانُم=بی جانَم/بی جان هستم. ای مرهم دردونُم=ای مرهم درهایم/ای مرهم دردهای من(اشاره به خداوند و روح الهی). جانانه تو ناز اتکه=جانانه تو ناز کردی/جانانه تو ناز نمودی  

2-تمگفت=گفتمت/به تو گفتم 

3-تو به مه گداز اتکه=گدازم گردی/تو مرا گداز کردی. تا جان گدازاتکه= تا جان را گداز کردی،تا جان را گداز نمودی 

5-تُمگو(تُمگفت) که دلُم خونن=گفتمَت که دلم خون است. دیوونه و مجنونن=دیوانه و مجنون است. هر لحظه پریشونن=هر لحظه پریشان است. ای جان گداز اِتکه= این جان را گداز کردی 

7-ای سرور سلطانُم=ای سرور سلطانَم،ای سرور و سلطان من. بین ناله ی پنهانُم=ببین ناله ی پنهانِ من. ای دیده ی گریانُم=این دیده ی گریانَم. 

از بس که تو نازتکه= از بس که تو نازکردی. ای جان گدازاتکه= این جان را گداز کردی،این جان را گداز نمودی.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۲
Spring Flower

نظرات  (۱)

درود بر شما،

یک دنیا سپاس برای ارسال این ترجمه زیبا.

من هیلی دنبالش بودم و این ترجمه را بسیار روان و زیبا دیدم. عالی بود. 

براتون بهترینها را آرزو میکنم.

 

با احترام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی